.............* κιτρινισμένες λιθογραφίες * για τον Άνθρωπο και τις αξίες που χάνονται στην εποχή μας...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη...........Νίκος Μπελογιάννης

~


................................... Οι περισσότεροι από εμάς δεν ζούμε τα όνειρά μας, επειδή ζούμε τους φόβους μας

Μετάφραση (Translate)

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Τη ζοφερή πραγματικότητα της απομόνωσης και του αποκλεισμού βιώνουν ήδη χιλιάδες κάτοικοι των «άγονων» νησιών,


Η νησιωτική Ελλάδα την εποχή των Μνημονίων
Μαυροειδής Σ. - Ημ. δημοσίευσης: 26/02/2012 - εφημ. Η ΑΥΓΗ
Ρεπορτάζ: Μανώλης Γασπαράκης - Κώστας Μπάρκας

Τη ζοφερή πραγματικότητα της απομόνωσης και του αποκλεισμού βιώνουν ήδη χιλιάδες κάτοικοι των «άγονων» νησιών, καθώς βλέπουν τους τόπους τους να μετατρέπονται σε περιοχές β' κατηγορίας και τους πολίτες να αντιμετωπίζονται με άνισα και αντικοινωνικά κριτήρια. Μια πραγματικότητα που θα οδηγήσει σε πλήρες αδιέξοδο εαν υλοποιηθούν (και) οι παράπευρες απώλειες του Μνημονίου 2, οι οποίες, πέραν των άλλων δεινών, επιτάσσουν την κατάργηση του “προνομίου”- κινήτρου, μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που έως τώρα ίσχυε στην επικράτεια των απομακρυσμένων νησιών.
Με αφορμή το νέο σκηνικό της κρίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ με επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή ανέδειξε το διαχρονικό πρόβλημα των μεταφορών στα νησιά τονίζοντας ότι η συμπλήρωση 10 χρόνων “απελευθέρωσης” της ακτοπλοΐας δεν έφερε τα “ποθητά” αποτελέσματα, αφού ούτε στον ελεύθερο ανταγωνισμό συνέβαλε ούτε στη μείωση των ναύλων ούτε πολύ περισσότερο στην εξυπηρέτηση των νησιωτών. Παρά το γεγονός ότι η επιδότηση των εφοπλιστών από 14 εκατ. ευρώ το 2002 έφτασε στο ιλιγγιώδες ποσό των 100 εκατ. ευρώ το 2011, τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα.
Η επιδότηση δεν αντανακλά την πραγματικότητα, καθώς η πλειονότητα των νησιών εξυπηρετείται από παλιά πλοία, με τους κατοίκους να κάνουν λόγο για «σαπιοκάραβα», που δεν τηρούν κανένα μέτρο ασφαλείας. Τα δρομολόγια προς τον Πειραιά και τα νησιά διαρκώς μειώνονται, ενώ πολλές φορές δεν υπάρχουν καν, με θύματα τις τοπικές κοινωνίες και τον τουρισμό.


ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΑΤΖΗΔΙΑΜΑΝΤΗΣ: Δήμαρχος Λήμνου
Ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης των κατοίκων

«Για να μπορέσουν π.χ. τα παιδιά που ζουν στη Λήμνο, να πάρουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, δίνουν εξετάσεις σε κέντρο που υπάρχει στο νησί. Το οποίο, όμως, σύμφωνα με την πολιτική των περικοπών, καταργείται. Σε ένα νησί με 17.000 κατοίκους θεωρείται πολυτέλεια να έχει εξεταστικό κέντρο» τονίζει με δηλώσεις του ο δήμαρχος Λήμνου Αντώνης Χατζηδιαμαντής. Τα παιδιά που θέλουν να δώσουν τις συγκεκριμένες εξετάσεις πρέπει να πάνε είτε στη Μυτιλήνη, που διαθέτει ακόμα κέντρο εξετάσεων, είτε στο Λαύριο.
Το πρόβλημα είναι πως για τη Μυτιλήνη η σύνδεση γίνεται με καράβι δύο φορές την εβδομάδα, ενώ για το Λαύριο η σύνδεση γίνεται μόνο τρεις φορές την εβδομάδα. Και βέβαια τα παιδιά πρέπει να συνοδεύονται από κάποιον γονέα, ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Ξεσπιτώνονται οικογενειακώς δηλαδή για τρεις τουλάχιστον μέρες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς τα έξοδα. Να σημειωθεί ακόμη ότι τα καράβια που χρησιμοποιούνται είναι σαπιοκάραβα.
Η Λήμνος αποτελεί το μοναδικό νησί όπου χρησιμοποιούνται καράβια 4ης κατηγορίας, δηλαδή ηλικίας 35 χρόνων τουλάχιστον. Τέταρτης κατηγορίας καράβι πρακτικά σημαίνει πως απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά ανθρώπων, αλλά μόνο για υλικά. «Και όχι μόνο οι εταιρείες τα χρησιμοποιούν, είναι και τα μοναδικά που έρχονται στο νησί της Λήμνου» αναφέρει ο κ. Χατζηδιαμαντής.
Όσον αφορά τον τουρισμό, βασικό πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης και ζωής των νησιών, τα πράγματα είναι απείρως χειρότερα. Προφανώς οι τουρίστες δεν μπορούν τα εμπιστευτούν τη μετακίνησή τους σε σαπιοκάραβα. Παρατηρείται μεγάλη μείωση επισκεπτών, τα τελευταία χρόνια, ακόμα και σε περιόδους που χαρακτηρίζονται ως full season. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι οι εταιρείες δεν βγάζουν πρόγραμμα δρομολογίων, όπως έχουν υποχρέωση, ώστε να γνωρίζουν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες πότε μπορούν να πάνε στο νησί, πότε μπορούν να φύγουν ή τέλος πάντων να προγραμματίσουν το ταξίδι τους.
Το πρόβλημα ανεφοδιασμού του νησιού αρχίζει να παίρνει εκρηκτικές διαστάσεις. Στη Λήμνο δεν υπάρχει φρέσκο γάλα ή υπάρχει κατά διαστήματα. Οι παραγωγοί δεν μπορούν να «διώξουν» τα προϊόντα που παράγουν, διότι δεν ξέρουν πότε θα φτάσει το καράβι ή, και να φτάσει, είναι άγνωστο πότε θα αναχωρήσει. Και να σκεφτεί κάποιος ότι η Λήμνος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές κρέατος σε όλη την Ελλάδα. Οι περισσότεροι κάτοικοι ασχολούνται με την κτηνοτροφία και δεν μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους.
Οι κάτοικοι, για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν, για να μπορέσουν να μετακινηθούν, είναι φορές, λόγω της ανυπαρξίας πλοίων, που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν αεροπλάνο. Και εκεί όμως το πρόβλημα εντοπίζεται στο κόστος του εισιτηρίου, το οποίο είναι από τα ακριβότερα για εσωτερικές πτήσεις.
Οι αντιδράσεις των κατοίκων, το επόμενο διάστημα, θα κλιμακωθούν. Σε αυτή την πολιτική και οικονομική συγκυρία ο κόσμος έχει ξεσηκωθεί. «Ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης των κατοίκων, που νιώθουν απομονωμένοι. Όλοι είναι αποφασισμένοι να κλείσουμε για πάντα το λιμάνι, μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας. Και υπάρχει σύμπνοια όλων, πλειοψηφεί η άποψη αυτή. Όσον αφορά τον συντονισμό των νησιών που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, θα γίνει μια κοινή συνάντηση το επόμενο διάστημα στην Κομοτηνή. Θα συμμετάσχουν όλοι οι δήμαρχοι των δήμων, αλλά και απλοί πολίτες, ώστε να παρθούν αποφάσεις για κοινούς αγώνες το επόμενο διάστημα» αναφέρει ο δήμαρχος τονίζοντας την αγανάκτηση του ίδιου και των κατοίκων όλων των νησιών.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Αντιδήμαρχος της Ικαρίας
Μόνη λύση ο συντονισμός των δυνάμεών μας
«Η μη καθημερινή σύνδεση του νησιού με τα κέντρα και ειδικά με τον Πειραιά είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Ο χειμώνας είναι δύσκολος, από τη στιγμή που τα δρομολόγια δεν είναι επιδοτούμενα ή δεν υπάρχει ένας κρατικός φορέας ακτοπλοΐας, μαζί με όλα φυσικά τα προβλήματα που μπορούν να έχουν τα απομονωμένα νησιά. Χρειάζεται να ταξιδέψεις και δεν έχεις το πλοίο να φύγεις» δηλώνει στην «Αυγή» της Κυριακής ο Γιώργος Κρητικός, αντιδήμαρχος της Ικαρίας, ο οποίος, μαζί με τους συνδημότες του έχουν δει ένα πλοίο 35ετίας, το «Ιεράπετρα» της ΑΝΕΚ, να αντικαθιστά το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Sea Ways, προκαλώντας τον έντονο προβληματισμό της τοπικής κοινωνίας. Πολλές φωνές κάνουν λόγο για ένα πλοίο το οποίο δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες των νησιών, ενώ το υπέργηρο σκαρί του και η ηλικία του αποτελούν ένα μεγάλο ερωτηματικό.
«Ευελπιστούμε ότι το καλοκαίρι δε θα μείνει αυτό το πλοίο στη γραμμή, μάλλον θα υπάρχει το “Νήσος Μύκονος” ή κάποιο με τα χαρακτηριστικά του» τονίζει ο κ. Κρητικός και προσθέτει ότι μεγάλο πρόβλημα για την Ικαρία αποτελεί και η σύνδεση με την περιφέρεια. «Αν θέλουμε να μιλάμε για μία σωστή ακτοπλοϊκή σύνδεση και όχι μόνο με τον Πειραιά, θα πρέπει να υπάρχουν δρομολόγια για την περιφέρεια και τα κέντρα τους, τη Μυτιλήνη και τα νησιά των Δωδεκανήσων. Με τη Μυτιλήνη υπάρχει δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα δηλαδή, αν θέλει κάποιος να πάει στην περιφέρεια για δουλειά, που εκεί απευθυνόμαστε συνήθως, μπορεί να πάει κάθε Πέμπτη απόγευμα με Παρασκευή και να γυρίσει την επόμενη εβδομάδα».
Το αίσθημα του αποκλεισμού που νιώθουν οι κάτοικοι είναι έντονο, τα δρομολόγια διαρκώς μειώνονται, ενώ σε μερικές περιπτώσεις διακόπτονται εντελώς, όπως στην περίπτωση της σύνδεσης με τα Δωδεκάνησα. Αυτή η αδιαφορία της πολιτείας έχει οδηγήσει τους κατοίκους σε διαρκείς κινητοποιήσεις και τους τοπικούς άρχοντες να ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό έναν ενιαίο συντονισμό και τη λύση του χρόνιου ακτοπλοϊκού προβλήματος.
«Έχουμε επαφές μεταξύ μας, κατά καιρούς γίνονται κάποιες συσκέψεις, πρόσφατα με τον δήμαρχο είχαμε βρεθεί στην Αθήνα για το ζήτημα της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά» αναφέρει ο κ. Κρητικός δείχνοντας τη διάθεση των τοπικών φορέων για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών γραμμών, μία διάθεση την οποία μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να συμμερίζεται η πολιτεία.

Το... μαρτύριο μέσα από μια μαρτυρία
«Φοβάσαι να ανέβεις πάνω στο καράβι, είναι καράβι δεκαετιών. Έχουμε το πρόβλημα με τον καιρό, με τους αποκλεισμούς και τα απαγορευτικά, τώρα έχουμε και το θέμα της έλλειψης των δρομολογίων» μας είπε η Σοφία Σιδηροπούλου, μόνιμος κάτοικος της Ικαρίας, αποτυπώνοντας το έντονο πρόβλημα που βιώνουν οι πολίτες των απομακρυσμένων και ξεχασμένων από την πολιτεία, νησιών.
«Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στις μεταφορές, αφορά όλα τα επίπεδα της ζωής των ανθρώπων. Για παράδειγμα, το ταχυδρομείο. Μόνο τρεις φορές την εβδομάδα μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις υπηρεσίες του, ενώ, όσον αφορά την ενημέρωση, διαβάζουμε πάντα τις εφημερίδες της προηγούμενης ημέρας, καθώς το καράβι φεύγει το απόγευμα. Αν θέλεις να πας σε μία υπηρεσία της Μυτιλήνης, έχει δρομολόγιο μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή πρέπει να κανονίσεις να λείψεις μία εβδομάδα, μαζί με τα έξοδα για το ξενοδοχείο και τα υπόλοιπα που θα προκύψουν». Η ίδια κατάγεται από τη Δράμα και για να την επισκεφθεί, χρειάζεται να κάνει ταξίδι από 22 έως 36 ώρες!

ΝΙΚΟΣ ΖΑΧΑΡΗΣ: Παραίτηση - συμβολή στον αγώνα των κατοίκων
Πανομοιότυπο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η Σάμος, κάτι που επισήμανε με δηλώσεις του ο Νίκος Ζάχαρης, πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του νησιού, ο οποίος τόνισε ότι οι μεταφορές αποτελούν ένα κοινωνικό αγαθό και κομβικό στοιχείο για τη βιώσιμη ανάπτυξη στα νησιά, την άρση της απομόνωσής τους και τη σύγκλισή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.
«Το σύστημα μεταφορών που διαμορφώθηκε μετά τη λεγόμενη απελευθέρωση, παρά τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στους εφοπλιστές κάθε χρόνο, δεν εξυπηρετεί τους κατοίκους των νησιών μας. Δεν εξυπηρετεί τους επισκέπτες, τις εμπορευματικές μεταφορές και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του νησιωτικού χώρου τόσο σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα όσο και ενδονησιωτικά, δημιουργώντας μεγάλες ανισότητες μεταξύ των πολιτών» αναφέρει ο κ. Ζάχαρης αποτυπώνοντας το μεγάλο πρόβλημα των κατοίκων.
Τα αποτελέσματα, όπως συμπληρώνει, θα είναι ολέθρια, γιατί θα οδηγήσουν ιδιαίτερα τα μικρά νησιά, όπως οι Φούρνοι και Θύμαινα του νομού Σάμου, στον μαρασμό, την οπισθοδρόμηση και την ερημοποίηση. Στην ερώτηση για τους λόγους που τον οδήγησαν σε παραίτηση από τη θέση που κατείχε, ο κ. Ζάχαρης μας είπε:
“Το 2011 ήταν μια χρονιά συνεχούς και εντεινόμενης αποδόμησης της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των κατοίκων της Σάμου, συνέπεια της εφαρμοζόμενης πολιτικής του Μνημονίου και του Μεσοπρόθεσμου. Το πλέγμα υποβάθμισης της Σάμου περιλαμβάνει όλη την οικονομική διάρθρωση, από τον πρωτογενή τομέα, τις μεταφορές, τις συγκοινωνίες έως και την τριτογενή παραγωγική αλυσίδα. Είχαμε τη κατάργηση πολλών δημοσίων υπηρεσιών (τελωνείων, ΔΟΥ, ΙΚΑ, ειρηνοδικείου) με παραπέρα υποβάθμιση παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες, τη νηολόγηση (μόνο τρεις φορές την εβδομάδα) του μοναδικού υπέργηρου πλοίου “Ιεράπετρα”, τη μονοπωλιακή εκμετάλλευση και μείωση των αεροπορικών δρομολογίων (αποχώρηση της Aegean μετά από συμφωνία - trust με την Olympic Air) και τελευταίο και κορυφαίο, με την ψήφιση του Μνημόνιου 2, την κατάργηση του μειωμένου καθεστώτος ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου.
Όλα τα παραπάνω, μαζί με την ψήφιση του Μνημονίου 2, έδειξαν ότι οι κόκκινες γραμμές που θέσαμε παραβιάστηκαν, ποδοπατήθηκαν οι αξίες και η αξιοπρέπειά μας. Ως ελάχιστο δείγμα αξιοπιστίας, ως έκφραση διαμαρτυρίας, ως φωνή απόγνωσης γι’ αυτά που αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς, παραιτήθηκα από πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμου.

_________________________

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Θεσσαλονίκη: ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΛΗ


"Thessaloniki  many stories, one heart "


Ο οργανισμός  Τουρισμού Θεσσαλονίκης στα γραφεία του, Εγνατίας 154 Helexpo , έδωσε συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους και παρουσίασε την νέα σύγχρονη ετικέτα
 (Brand) της πόλης η οποία θα την ακολουθεί στο εξής ως σημείο αναγνώρισης και πιστοποίησης της ενδοποιότητάς της.
Το σήμα επιλεγμένο με την ανάλογη εικαστική παρουσία της μοντέρνας έκφρασης των ψηφίδων έχει διττή σημασία. Από την μια η ιστορία της πόλης  που άφησε ψηφιδωτά αποτυπώματα ανά τους αιώνες αλλά και η στροφή της ματιάς στο μέλλον για διαχείριση και προγραμματισμό της επιτυχίας σήμερα. Παρών στην πρώτη επίσημη του σήματος ο Πρόεδρος του Οργανισμού Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος με λίγα και ουσιαστικά λόγια έθεσε το θέμα της προβολής της πόλης ως πράξη ευθύνης όλων των φορέων όπως και την στήριξη του τουρισμού, η οποία θα δώσει οικονομική ανάσα στην πόλη.
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Οργανισμού και Αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι την νέα σύγχρονη ταυτότητα της πόλης είναι ανάγκη να αγαπήσουν και να προωθήσουν όλοι οι φορείς της τοπικής κοινότητας και της ευρύτερης περιφέρειας Θες/νίκης.
Η διεύρυνση χρήσης του σήματος της πόλης μπορεί να γίνει και το σήμα κατατεθέν για τον τουρισμό της πόλης.

Ο Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τέλης Θωμόπουλος έδωσε τα θετικά μηνύματα από τις εκθέσεις Τουρκίας και Ισραήλ για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και σημείωσε ότι η νέα ταυτότητα θα δώσει κύρος στην σύγχρονη πόλη που αναμένει την εξελικτική της πορεία ως προορισμός πρώτης γραμμής.
Τhessaloniki many stories ,one heart ας γίνει σήμα που θα καθιερωθεί μέσα από τις καρδιές των ανθρώπων που κτυπούν με αγάπη γι’αυτήν την πανέμορφη και πολλά υποσχόμενη για το μέλλον πόλη.


Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

Να επανακατοικήσουμε την ύπαιθρο





Του Παναγιώτη  Κακαλέτρη,

Ένα από τα πολλα εγκλήματα που διαπράχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες ήταν και η ερημοποίηση της υπαίθρου .

Ακόμα και στις ποιο δύσκολες στιγμές της ιστορίας μας ως έθνος δεν είχαμε παρόμοιο φαινόμενο ερημοποίησης. Χωριά ολόκληρα τα εγκατέλειψαν οι νέοι για μια θέση μέσω stage στην πρωτεύουσα , για μια θέση συνοριο-φύλακα , ειδικού φρουρού , και άλλοι με συμβάσεις και " μπλοκάκι ".

Αυτή ήταν η πρόταση των δυο κομμάτων εξουσίας .
Αυτοί που το διέπραξαν οφείλουν να αναλάβουν δημόσια την ευθύνη τους . Αυτοί που δημιούργησαν την πλέον ακατοίκητη στην Ευρώπη ύπαιθρο .
Η αστικοποίηση και η εγκατάλειψη της υπαίθρου και κάθε δραστηριότητας που συνδέεται έχουν συμμετοχή στην σημερινή κρίση και στα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει η χώρα .

Η επιστροφή χιλιάδων συνανθρώπων μας στην επαρχία, η αγροτική αναγέννηση ,οι υποδομές και οι δομές υποστήριξης , ο συνδυασμός με την αντιστροφή της αντίληψης ότι τα μνημεία και οι αρχαιολογικοί χώροι θα έχουν μόνο μια Μουσειακού τύπου εκμετάλλευση και το δέσιμο όλων με τον Τουρισμό μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ το οποίο μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσα απο το "ένα πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης " και πόρων του ΕΣΠΑ.
Δεν μπορεί να ύπαρξη όμως αγροτικη αναγέννηση χωρίς εθνική και περιφερειακή αναπτυξιακή Πολιτική . Χωρίς αναπτυξιακή κατανομή του ΕΣΠΑ , με προτεραιότητες όπως προτείνω παραπάνω.
Η χώρα μας λόγο της ιστορίας ,του περιβάλλοντος ,των αρχαιολογικών και πολιτιστικών πόρων μας δίνει την δυνατότητα να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα νέο αγροτικό αναπτυξιακό πρότυπο , να μιλήσουμε για μια αγροτικη αναγέννηση .
Η κρίση σήμερα δίνει την ευκαιρία και η ύπαιθρος αναδεικνύεται ως ένας προνομιούχος χώρος ζωής, κατοικίας, δημιουργίας και παραγωγής.
Χρειάζεται νέες στρατηγικές. Αυτά όμως απουσιάζουν από τον παλιό πολιτικο κόσμο της χώρας .
Η μετάβαση σε μια νέα αναπτυξιακή αντίληψη ανοίγει πολλα πεδία και πολλούς ορίζοντες νέων πολεοδομικών, χωροταξικών, παραγωγικών σχεδιασμών.


Θα μπορούσα να προτείνω:
Α) Την πρωταρχική κρατική μέριμνα για χρήσεις γης στην ύπαιθρο, για εκσυγχρονισμό της γεωργίας, των μεταποιητικών μονάδων αλλά και των δικτύων εμπορίου και διακίνησης αγροτικών αγαθών, για μεταφορά πόρων στον πυλώνα της Αγροτικής Ανάπτυξης ώστε να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα τα αγροτικά νοικοκυριά. Την επιδίωξη της πολύ-λειτουργικότητας του αγροτικού τομέα, με έμφαση στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία. Τη στοχευμένη και συνεπή ενίσχυση της κτηνοτροφίας, κύριας πηγής εισοδήματος αγροτικού πληθυσμού για περιοχές όπου δεν υπάρχουν άλλες πηγές απασχόλησης. Την εξυγίανση και πλήρη ανασυγκρότηση των αγροτικών συνεταιρισμών και οργάνωση των αγροτών σε ομάδες παραγωγών.

• Την Προώθηση συνεργασιών (ανταλλαγή μετοχών- στρατηγικοί επενδυτές), μεταξύ αγροτικών συνεταιρισμών και ιδιωτικών επιχειρήσεων, που χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους ως πρώτες ύλες.

• Τη στοχευμένη ενίσχυση επενδύσεων νέων εναλλακτικών καλλιεργειών σε δυναμικά προϊόντα διατροφής, εξειδικευμένα προϊόντα θεραπευτικής και καλλυντικών, που έχουν διεθνή ζήτηση.

• Τη μείωση της εξάρτησης από γεωργικές εισαγωγές και αύξηση της αυτάρκειας. (Είναι όνειδος η εισαγωγή... ελαιόλαδου από τη Γερμανία αξίας 1,5 εκατομμυρίων ευρώ που εισήγαγε το 2010 η χώρα μας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ). Απαιτείται σε κάθε περίπτωση η στροφή προς την παραγωγή κτηνοτροφικών προϊόντων όπου η χώρα μας είναι έντονα ελλειμματική.

• Την παραχώρηση καλλιεργήσιμων γαιών του δημοσίου έναντι συμβολικού τιμήματος κυρίως σε ακτήμονες αγρότες, για τη δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων, η οποία όμως δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα εάν δεν συνδεθεί με τα κατάλληλα κριτήρια επιλογής των δικαιούχων. Πρέπει να επιδιωχθεί η καλλιέργεια ειδών με εξαγωγικό προσανατολισμό στις νέες αυτές εκτάσεις, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις συμβολής της γεωργίας στην αντιμετώπιση της κρίσης και της ανεργίας.

• Την επιδίωξη της πολυ-λειτουργικότητας της υπαίθρου, με έμφαση στην προστασία και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον αγροτικό τομέα, την περιφερειακή ισορροπία, την εξωστρέφεια της αγροτικής παραγωγής, την ενίσχυση των συνεργιών με άλλες πολιτικές (περιβάλλοντος, διαρθρωτικές, τουρισμού, μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις, εμπορίου, καταναλωτή κλπ).

• Την αποτροπή με αντικίνητρα των αλόγιστων αλλαγών, κυρίως σε γη υψηλής παραγωγικότητας για καλλιέργεια βιοκαυσίμων και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών

• Την ενθάρρυνση, με κίνητρα, της συνεργασίας, επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης παραγωγών –καταναλωτών και των αντίστοιχων οργανώσεών τους για ομαλότερη και βελτιωμένη παραγωγή προς όφελος και των δύο πλευρών. Η προώθηση αγορών παραγωγών-καταναλωτών παραδοσιακών, τυποποιημένων και βιολογικών προϊόντων , (λιανική - χονδρική ), σε κάθε περιφερειακή ενότητα και η συνεργασία ( δίκτυα ) σε περιφερειακό ,Εθνικό επίπεδο είναι η λύση για τον παραγωγό .

• Η οργάνωση των δικτύων θα δημιουργούσε πολλές νέες θέσεις εργασίας στους χώρους συσκευασίας και διάθεσης, καθώς και στο σύστημα διανομής. Η επιτυχής λειτουργία του μοντέλου αυτού θα ενθάρρυνε πολλές χιλιάδες ακόμη νέους να ασχοληθούν με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων .

• Την Εκπόνηση ειδικών προγραμμάτων έργων υποδομής, όπως αναδασμοί, αρδευτικά, οδοποιίας που θα συμβάλλουν στη μείωση του κόστους παραγωγής.

• Το κοκκινο-πράσινο ΙSO θα ήταν η πιστοποίηση εμπορευμάτων και υπηρεσιών που θα μαρτυρούσε για τον τρόπο παραγωγής τους, τις εργασιακές συνθήκες (κόκκινο) και τη συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος (πράσινο)...

• Β) Αποτελεί πρώτη προτεραιότητα ο σχεδιασμός της ανάπτυξης, διαχείρισης και προβολής του Τουρισμού, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πάγιες αδυναμίες του όπως η αυξημένη εποχικότητα, η ασφυκτική εξάρτηση από τον οργανωμένο παραθεριστικό τουρισμό (πακέτα χαμηλού κόστους, all inclusive), η προώθηση και διαφήμιση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που δεν βασίζονται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού και για τις οποίες δεν υφίσταται οργανωμένο "προϊόν", οι διαδοχικές καμπάνιες προβολής που δεν έχουν διάρκεια και συνέχεια κ.ο.κ. Με δυό λόγια, παρά το γεγονός ότι ο Τουρισμός αναπτύσσεται ή/και αποκαθίσταται στον αυτόματο πιλότο όταν βιώνει κρίσεις πρέπει να θέσουμε ένα τέρμα στην ερασιτεχνική αντιμετώπισή του.

• Ένας σχεδιασμός μιας πολιτικής μεσοπρόθεσμης απόδοσης για τον Τουρισμό πρέπει πρωταρχικά να περιλαμβάνει την άμεση σύνδεσή του με τις ανάγκες προστασίας του περιβάλλοντος. Εδώ πρέπει να αναφέρεται σε έργα βελτίωσης του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής στις τουριστικές περιοχές, σαφής καθορισμός χρήσεων γης και αυστηρών όρων δόμησης για τουριστικές εγκαταστάσεις, τήρηση των ορίων της φέρουσας ικανότητας των περιοχών, προτεραιότητα στην ανάπτυξη όσων εναλλακτικών μορφών τουρισμού έχουν περιορισμένο περιβαλλοντικό κόστος, απαγόρευση της τουριστικής δόμησης στις ήδη κορεσμένες τουριστικές περιοχές.

• Ο τουρισμός όμως μπορεί, μέσω τον σημείων εστίασης των τουριστικών μονάδων, εστιατορίων, να αποτελέσει το διαβατήριο για τις διεθνείς αγορές των τοπικών μας προϊόντων. Η ποιο επιθετική μέθοδος προώθησης ενός προϊόντος είναι ο δειγματισμός στον πελάτη. Ας οδηγήσουμε τους επισκέπτες μας λοιπόν , σε μια περιπέτεια γευσιγνωσίας τοπικών ποιοτικών προϊόντων. Υπάρχει δηλαδή η ανάγκη για την δημιουργία ενός νέου προτύπου ελληνικού εστιατορίου, ως ένα άλλο δίκτυο πωλήσεων τοπικών προϊόντων.

Η οικονομική κρίση μας προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία. Να αποδιώξουμε τον κοντόφθαλμο τρόπο που κατατρέχει την κοινωνία εδώ και δεκαετίες. Να τον αντικαταστήσουμε με μελετημένο σχεδιασμό πολιτικών, ικανών να αντιμετωπίσουν τις τεράστιες προκλήσεις επιφέροντας μακροχρόνια ευημερία. (Tim Jackson)

Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

Στον αέρα του real fm 97,8 η Λιάνα Κανέλλη με την εκπομπή «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί».


Ακούστε την εκπομπή της Λιάνας Κανέλλη στον Real fm
10/2/2012 

Στον αέρα του real fm 97,8 η Λιάνα Κανέλλη με την εκπομπή «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί».

Ακούστε την εκπομπή της Παρασκευής 10/2.

Α ΜΕΡΟΣ

Β ΜΕΡΟΣ

Γ ΜΕΡΟΣ

Δ ΜΕΡΟΣ

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

“Πάρτε την τρόικα και φύγετε από 'δώ"


 Ημ. δημοσίευσης: 08/02/2012 - εφημ. Η ΑΥΓΗ

    Πάθος και οργή υπό βροχή. Με κυρίαρχο σύνθημα “Πάρτε την τρόικα και φύγετε από 'δώ" χιλιάδες πολίτες, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, διαδήλωσαν χθες στο Σύνταγμα, στη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις. Νέες διαδηλώσεις θα γίνουν την Πέμπτη.ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ αναμένεται να αποφασίσουν αύριο για νέα απεργία, ενώ την Κυριακή, μέρα που αναμένεται η Βουλή να επικυρώσει το νέο σκληρότερο Μνημόνιο, η συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος αναμένεται να πάρει μεγάλες διαστάσεις.

    Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2012

    Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκαν οι Δήμοι Τρίπολης, Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας



    ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ – ΤΑΤΟΥΛΗ – ΔΗΜΑΡΧΩΝ

    19:27 7/02
    Την κήρυξη των Δήμων Τρίπολης, Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ζήτησαν από κοινού, ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιουνίου Τάσος Αποστολόπουλος, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης και οι Δήμαρχοι Τρίπολης Γιάννης Σμυρνιώτης, Νότιας Κυνουρίας Ιωάννης Μαρνέρης και Βόρειας Κυνουρίας Μανώλης Σκαντζός.
    Μόλις τώρα, το αίτημα εγκρίθηκε και σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκαν όλος ο Δήμος Τρίπολης, στο Δήμο Νότιας Κυνουρίας οι περιοχές Λεωνιδίου, Παραλία Τυρού και Σαμπατάκι και στο Δήμο Βόρειας Κυνουρίας οι περιοχές Αγίου Ανδρέα, Αγίου Πέτρου, Παράλιο Άστρος, Ξεροπήγαδο, Καστρί και Κουτρουφά.
    Ο συντονισμός των ενεργειών ανατέθηκε στην στην περιφέρεια Πελοποννήσου.
    Οι ζημιές και στους τρεις Αρκαδικούς Δήμους είναι εκτεταμένες και κρίθηκε πως απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις και χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των ζημιών.

    Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2012

    Τραγικές ώρες έζησε χθες το βράδυ ο Πύργος Ηλείας.


    Πρωτοφανείς πλημμύρες στην Ηλεία-Κινδύνεψαν άνθρωποι

    Πρωτοφανείς πλημμύρες στην Ηλεία-Κινδύνεψαν άνθρωποι
    Σφοδρότατες καταιγίδες έπληξαν την περιοχή προκάλεσώντας εκτεταμένες πλημμύρεςτόσο στην πόλη όσο και στα περίχωρα. Ο όγκος του νερού ήταν τέτοιος που σχεδόν ξεπερνούσε ακόμα και τα 70 με 80 εκατοστά!
    Σπίτια, καταστήματα αλλά και αυτοκίνητα και δρόμοι πλημμύρισαν ενώ μια τεράστια λίμνη σχηματίστηκε στον σιδηροδρομικό σταθμό.
    Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις πρόκειται για την σφοδρότερη καταιγίδα στο νομό τουλάχιστον των τελευταίων πέντε ετών!
    Η Πυροσβεστική Υπηρεσία δέχτηκε περισσότερες από 200 κλήσεις και ήδη στον Πύργο πέρα από τα άτομα επιφυλακής, έρχονται για βοήθεια δυνάμεις από την Αρχαία Ολυμπία, την Κρέστενα, την Αμαλιάδα, τα Λεχαινά και την Πάτρα.
    Υπ’ατμών βρίσκεται και η αστυνομία προκειμένου να συνδράμει στο έργο της πυροσβεστικής. 
    Κινδύνεψαν να πνιγούν…
    Δυο γυναίκες κινδύνεψαν να χάσουν τη ζωή τους από τις πρωτοφανείς πλημμύρες. Οι γυναίκες διασώθηκαν από την πυροσβεστική μέσα από πλημμυρισμένα σπίτια. 
    Και οι δυο ήταν ασθενείς, η μια εντοπίστηκε στην περιοχή της Κεραίας κατάκοιτη, με το νερό σχεδόν να την έχει σκεπάσει! 
    Πηγή: ilialive.gr
     Newsbomb.gr.