..........................* κιτρινισμένες λιθογραφίες * για τον Άνθρωπο και τις αξίες που χάνονται στην εποχή μας...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη...........Νίκος Μπελογιάννης

~


................................... Οι περισσότεροι από εμάς δεν ζούμε τα όνειρά μας, επειδή ζούμε τους φόβους μας

Μετάφραση (Translate)

Powered By Blogger

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Προβολή | ​Μίστερ Κλάιν – Mr. Klein [1976] - Αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ


ΠΕΜΠΤΗ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017
Μίστερ Κλάιν – Mr. Klein [1976]
Crime, Mystery | 1976 | FR | 110’
σκηνοθεσία: Joseph Losey
παίζουν: Alain Delon, Jeanne Moreau


21:30 | Αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος Εργατικό Κέντρο | Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

Στο Γερμανοκρατούμενο Παρίσι του 1942, ο καλοπερασάκιας και - ενδεχομένως- μαυραγορίτης κύριος Κλάιν λαμβάνει μία Εβραϊκή εφημερίδα, σταλμένη στο όνομα του, μαθαίνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο ότι υπάρχει κάποιος εβραίος στην ίδια πόλη με το ίδιο ονοματεπώνυμο και έτσι θα αρχίσει να ψάχνει τον συνονόματό του για να διορθώσει τις παρεξηγήσεις και τα μπλεξίματα με την αστυνομία.
Το 1976 ο εξόριστος από την Αμερική Τζόζεφ Λόουζι καταπιάνεται με ένα εξαιρετικό σενάριο που μπορεί να μην αποτελεί μεταφορά κάποιου καφκικού διηγήματος, είναι όμως εμφανώς επηρεασμένο από το σύνολο του έργου του Κάφκα. Ένα πολεμικό και πολιτικό θρίλερ - καταπέλτης για την συνεργασία των γαλλικών αρχών με τους κατακτητές Ναζί, και ταυτόχρονα ένα καυστικό και εύστοχο σχόλιο για τον κρυφο-ρατσισμό και τον αντισημιτισμό, που μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος «συγγνώμης» των Γάλλων προς τους Γαλλοεβραίους συμπολίτες τους, τους οποίους παράτησαν στην μοίρα τους, όταν η αστυνομία της προδοτικής κυβέρνησης του Βισύ τους παρέδιδε με μεγάλη ευκολία στην Γκεστάπο.
Τα κτίρια, τα σκηνικά και τα κουστούμια, αποτυπώνουν ευφάνταστα το ύφος και το κλίμα της εποχής, και σε συνδυασμό με την ίσως καλύτερη ερμηνεία του Ντελόν, συνθέτουν μια εξαίσια αλλά και σπάνια ταινία που επικεντρώνεται στις μεγαλειώδεις αποφάσεις που παίρνει ο άνθρωπος μπροστά στη μοίρα του και την συνείδηση του.
Η ταινία, παραγωγής του Αλέν Ντελόν, σε σενάριο του Κώστα Γαβρά συμμετείχε στο Φεστιβάλ Καννών, όπου έχασε τον Χρυσό Φοίνικα από τον «Ταξιτζή» του Σκορσέζε. Η 16η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου